Wednesday, February 10, 2010

Cari Duit vs V-day

Alamak...jerawat datang balik...musim PMS ni memang tak best. =_=
Starting on this Friday, i'll be working 5 days straight as part-time fragrance promoter for DKNY, Tommy Hilfiger, Sean John, and Aramis, also Lab Series skincare.
Well, aku dah kerja part time untuk brands ni for around...3 years? 4 years? Especially when the actual promoter cuti untuk Chinese New Year, or cuti-cuti Malaysia...hahaha!

Mula-mulanya, aku tak berniat nak kerja this year...sebab ntah kenapa aku teringin plak nak romantic dinner on Valentine's Day. Tak pernah langsung aku sambut hari ni, but yang aku suka, sebab dier mula dari huruf 'V', and i call it sort-of my day la...xD
'Videl-day = V-day'. Hahaha~! So..yea...aku usulkan dengan En. Tunang.

TEEEEETTTTTT!!!! Kena reject. ;_;

Atas reason, takde duit.
HAH! 7 tahun dulu banyak duit, tak pulak nak bagi kita prezen birthday ke, prezen anniversary ke, romantic dinner ke.... T_T
Ahhhh!!! Alasan....

Jadi...aku pun membawa diri dengan ambik keputusan bekerja. -_-
6 hours working, dapat RM50. On 2 days CNY, dapat RM75. Commission, 4%. Okay lah tu.
Kerja ni banyak kena communicate dengan customers, paling penting promote perfumes tu even though customers tak beli. Tu prinsip aku. Biar customers cuba and suka betul-betul, instead of paksa orang beli.

Tapi aku sangat sangat sangat sangat sangat takooottttt kalau aku kena period waktu aku keja... Penyakit senggugut aku ni teruk teramat sangat. Boleh pengsan.
Problem lagi satu, washroom staff Parkson kat tingkat atas, and kalau nak masuk kerja, kena naik beratus-ratus anak tangga sebelum punch card. Lunch plak, camtu lagi... Masuk je dalam building tu, kena turun escalator yang Ya ALLAH, tinggi curam Nauzubillah! *saya gayat dan phobia tempat tinggi*

Aku harap sangat la aku kena period esok. Jadi, tak perlu nak skip hari kerja sebab nak rest. :/ Haih...aku perlukan sangat duit gaji tu untuk menampung belanja kawen nih.

So, my dear Readers~! Kalau nak drop by kat my counter (Tommy Hilfiger, DKNY, Sean John, etc) at Parkson, ThE Spring; you are welcome! :D At least tak ler aku boring duduk sana. :P And will let you try the perfumes! Kalau beli lagi bagus...aku boleh bagi gifts! :D Lagipun, kan Valentine's Day...give something for your loved ones! ;)

p/s: i really hope miracles do happen. mana tau En. Tunang tiba-tiba bawak pegi dinner ke...hehe. XD Lagipun, tak sempat nak spend masa with him this weekend sebab kerja. :/ Aper boleh buat...

No comments: