Wednesday, August 25, 2010

Mission : Borang Permohonan Nikah

As Salam reader(s)!

Ho yehhh~!!
Dah siap isi borang permohonan nikah!

Encik Tunang dah lama suruh aku isi borang ni actually...dier dah siap2 tandatangan segala untuk borang dier and mintak surat kebenaran untuk kawen luar kawasan since dier kerja kat Sibu.
Dier siap ambikkan borang hijau utk aku from Sibu since July and gave it to me when kitorang buat gathering with friends at After Two.
Tetapi...huhuhu...borangku dah kemek sebab Izam terduduk kat atas beg. Kesian. ^^;;;

Jadi, aku pegi balik kat Majlis Islam utk dapatkan another borang.
Punyala lama nak tunggu...staff yg bekerja sikit je...and ramai sangat orang yang tak ambik nombor giliran and buat sukati je nak potong line.
Sebagai contoh:
*Semua org duduk menunggu giliran*
*Tiba-tiba datang pakcik ni masuk bilik and terus pegi kat meja counter.*
Pakcik: "ASSALAMMUALAIKUM!!!"
Staff yg bertugas: "Waalaikumsalam...err pakcik dah ambik nombor kah?"
Pakcik: *ignoring the question* "Kamek tok nak nanyak..." and teruskan urusan dier.

Benda ni berlarutan sampai beberapa orang...
DEMM DEMM DEEEMMMMMMM!!
Sepatutnya staff yang bertugas jadi lebih tegas...alasan busy and nak kejar waktu? come on la...semua orang kejar time, kan? :) So kan lebih baik ikut giliran, first come first serve la...baru adil...Tak pun, bukak lorong express untuk mana2 case yg sgt express macam ambik borang je. Macam aku...huhuhu~~
Anyway, waktu ni, aku tunggu sejam...adik aku yang tunggu dalam kereta sampai berpeluh2...hohoho~~

Dah dapat borang, aku isi...alamak...ader salah tulis...takpe...kensel sikit...pastu aku kena cari Ketua Kampung/ Ketua Kaum untuk pengesahan yang aku masih single...mana nak cari ni? Aku letak kampung nenek aku punya je lah...lepas tu, aku letak atas meja sebab taknak terlupa borang kalau aku pegi rumah nenek untuk mintak tandatangan KK.

Mistake sangat-sangat! Pembantu rumah aku simpan maner ntah sebab dier ingat document tak penting... Hadoiiii!!

Jadi aku terpaksa pegi sekali lagi mintak borang baru...This time aku pegi with Ann yang also nak kawen bulan 12. Hehe. Thanks for picking me up that time Ann!
Alhamdulillah, waktu ni orang tak ramai...sekejap je kitorang datang, ambik nombor and duduk...pastu dah kena panggil...This time, the staff bagi sedikit briefing macam mana nak isi borang. Sangat baik pakcik ni!:D Dulu, takde sorang pun nak brief aku...
Rupa-rupanya...Ketua Kampung kena cari yang sama alamat dengan tempat aku tinggal and mesti match alamat yang Tunang kita isi...
Uuuu...nasib baik...rupa-rupanya misteri kehilangan borang tadi ada hikmah disebaliknya....Hahaha~~

Ok~~ aku isi balik...dengan berhati-hati ok?
Then aku mintak bapak ku hunt for the KK. Pencarian berlaku beberapa hari and yesterday baru jumpa. So Alhamdulillah, semua dah isi...and sekarang nak pegi Majlis Islam to submit.

Yayyy!! Dah boleh nikah!! *i hope* :P
Baibai~!!

No comments: