Friday, February 18, 2011

Si dia berbaju melayu...

Wahahaha! Hari ini En. Suami berbaju melayu lengkap dengan songketnya! Rupa-rupanya, ada function 'pecah tanah' yang dirasmikan oleh Pehin Sri kita... :P Lepas breakfast je terus nak keluar konon takut lambat...sbb tumpang kereta Izan (colleague + jiran). Sempat juak aku nanyak, "Kitak sik pakey songkok kah??". Dirik diam ajak...cuz nyatok nang sik suka bersongkok apatah lagik pakey baju melayu...so, aku penah juak nyelaknya, "aoklah...kelak kmk polah baju arab pakey kitak...hari2 ktk pakey ok?". Senyum jak diriknya tek oi...

Sik sampey beberapa minit nya kuar dari rumah...baruk nak dudok ke sofa aku tek...lalu berbunyi henpon ku... "Alo sayang? Tolong campak songkok kmk ke dibah lok??". Ahahahahaha!!! Aku dah padaahhhh!!! Tok majlis rasmi bah...mesti full outfit! Mesti kawan nya tek negor ne tuju songkoknya sik dipakey... Entingal juak... XD

Sengih-sengih jak diriknya di dibah nunggu songkok (mek orang diam di tingkat 2).
Even though nya sik suka pakey baju melayu, tapi aku suka nangganya pakey baju melayu!

2 comments:

ztie said...

kmk suka juak nangga org k baju melayu! hahahaha!

mem.. I tuka url kelak ok

Mrs. Ichiban said...

Ahahahaha!! nampak hensem bah!

tuka url? jgn lupak inform kmk k?