Wednesday, April 6, 2011

Keiko-san yang comel! *Awas, ada bahasa Jepun*

Ya...pagi ini saya harus mengemas rumah...mungkin ada kawan nak menumpang. :D
Ingat lagi kakak Jepun yang aku cakap kat sini? Dier dah mai kat Sibu!

Petang semalam, husband aku yang tengah tension sebab cheque dier hilang ntah kemana bawak aku pegi minum-minum kat kedai New Nur Islamic Cafe. Tiba-tiba Keiko-san telipon aku cakap dier dah sampai & duduk kat hotel Ba*****. Time tu kitorang baru je nak duduk, pastu aku tanya nak pegi "gohan ni tabemashou ka?". Aku tau ayat aku tunggang terbalik sebab tak pandai cakap Jepun, tapi dier pun paham2 je... "Aok! Boleh ambik kamek sitok!" katanya. Hehe!

Ternganga je tauke kedai tu tengok kitorang blah. Husband aku pun cakap yang kitorang kena ambik orang dulu, baru mai balik.

Tak sampai 8 minit, kitorang dah sampai kat depan hotel. Aku telipon Keiko cakap dah ada kat bawah, dier terkejut gila..."Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhh???? Sangat cepat!! Boleh tunggu saya? 3 minit macam itu..." Hahahaha! Kitorang pun tunggu.

Then, kitorang bawak balik pegi kedai tadi...minum teh je...cakap2 sikit2 pasal umur...pastu ada orang SMS dier cakap 'Konnichiwa'. Dier pun tanya, "Dare ka?", orang tu balas balik yang dier adalah Tetsuya Komuro (Wikipedia). Hoo...banyak cantek...Keiko macam rasa tak sedap ati...sapa orang tu? Orang tu pun telipon...rupa2nya, orang tu orang kat hotel...tanya macam2 dah makan ke belum, etc... Mana boleh macam ni kan? Takde privacy langsung. @_@
Orang tu syok kat Keiko kot...Hehe.

Pastu, balik rumah kejap untuk Solat Maghrib & Isyak. Keiko tak henti2 cakap, "Sugoi! Sugoi!!" bila tengok rumah kitorang...kitorang explain, takde yang bestnya rumah kitorang ni...takde yang special sbb rumah lama...(Dahlah rumah ku mengambor marek...malu eh). Tapi dier happy sebab PC kitorang boleh type bahasa Jepun...macam2 jugaklah dier search semalam nak show kitorang makanan jepun. Dier nak masak Okonomiyaki kat rumah! Wheee!!!! XDDDDD Oishii na!!!

Lepas solat (aku sempat cuci rambut), kitorang pun makan kat Aliana Restaurant. Keiko first time makan Umai & Ayam Penyet (sebab dier suka sambal belacan!), and happy sebab ayam tu besar..."Wahh!! Okii!! Sugoi desu yo ne?". Asmah (bini tauke) yang ceria datang jumpa kitorang. Nak tanya kat aku camne pakai sanggul yang orang Korea slalu pakai tu...Aku terus introduce Keiko kat dier..."Asmah, tok Keiko, orang Jepun..." Asmah terus panic & nervous, "Aih?? Menarkah nya orang Jepun?". Keiko pun cakap "Hi! Wah!! Mukanya macam Jepun!!", Asmah pun senyum malu-malu terus masuk kedai balik...Haha! Kawaii~!!

Lepas makan, Hubbie tunjukkan jalan nak pegi Agape Centre kat kitorang, kot-kot aku boleh drive & temankan Keiko kat sana...Ada cerita kenapa Keiko pegi melawat Agape Centre rupanya...nanti aku ceritakan kat lain post. Pastu...hantar Keiko balik hotel, then kitorang pun balik rumah...

Hari ni pulak, maybe nak jalan-jalan kat area Sibu Town ngan Keiko...jalan kaki je kot...biar rasa Tourist sket. Heheheh~~ Mungkin activity seterusnya adalah...karaoke (orang Jepun suka karaoke!), makan sushi, & bowling...

Okeh! Aku nak sapu lantai...baibai~!!

p/s: Sushi Tie tu halal ke tak?

9 comments:

Siti Sahmsiah @ sahm said...

kmk suka makan sushi..p mek molah sik nyem mcm kat kedei..hehe

Mrs. Ichiban said...

nang sik best mun polah dirik pun...mok makan org lain polah juak best. :P

oohhh...sushi tie kat sibu tok xda logo halal...pasya tangga lam gambar, sushi nya sik fresh gilak. hmm...

M.A.M.A said...

sushi king halal x ho? setauk kmk cdak nang xda sijil halal coz ada menu cdak ada campur arak jak, tp mun gik sushi, kmk rasa xda masalah, tapi.. kmk lamak dah sik g sushi king, teringin eh..

lamak nya kmk sik bejalan kaki di cbu! bila gik mek nak g cbu tok? abang ipar mek transfer ke forestry cbu koh, baruk2 jak, Whera namanya, lak ktk tyk ajiz k, kali nya kenal.. hehehe.. :p

flo... said...

ting! kmk suka juak kn sushi..hehehe...br lekak mkn sushi king dgn mr bf...

best ktk ada kwn jepun...ajar kmk bhs jepun lok..hehehe..=p

sushi king ada certain masakan cdak ada engkah alkohol...tp pdh halal sebab x serve pork...kuikui..pelik kan..mcm ne kah halal ya..

Jue said...

wah! seriously org jepun..aku rs cam sesat msk blog jak tdk hihi

Tiq said...

Ichiban san kawaii! Pandei juak ktk klaka jepun oh,kelak ngajar kmk Hehe..Kmk dolok nang minat ngan sushi tp lekak sakit 3 mlm berturut2 alu kurang minat.hehe..fobia kali..

Mrs. Ichiban said...

mama_nabihah > sik silap mek, lam buku sushi king mun ktk jadi member, nya ada logo halal. tp, kmk dah nangga menu sidak ya, nang xda pork, cara masakan pun xda menggunakan mirin (rice wine). kecuali unagi (belut) jak ada 0.05% alcohol sbb pakey mirin. nasi sushi mun diekotkan pun mesti pakey mirin, tapi boleh jak pakey cuka + gula.

aok, ada ktk madah hal abg ipar ktk. nya bukan sarawak forestry corp, tapi sidak perhutanan. aziz mdh nya kwn boss nya.

Mrs. Ichiban said...

flo > uuu...ada juak kmk blt kch minggu ya tek lalu terus pegi sushi king. maka lekak makan rah tempat lain. tapi cam lain rasa jak mun sik pegi sushi king sbb salmon ya adalah makanan rutin bagi kmk. hahaha! mesti botak palak laki ku...

uuu...kmk pun fail bahasa jepun. haha! aok, nyalah tek owh...senang nya dpt logo halal ya...tok mesti x declare brg2 pakey polah. but recently nya ada engkah food ney yg pakey mirin. so, senang mok pilih.

Mrs. Ichiban said...

Tiq > aie~~ kmk xpandey~~ haha! mun basic2 jak ok la... :P sekejap jak kmk masok kelas nihongo tp tpaksa berhenti cuz xda masa & duit pakey bayar. :P

aik? sakit kedak ney ya? uuu..kmk time sakit slalu bercarik sushi. hehehe!