Wednesday, March 30, 2011

2 majlis, Sakit, dan Keiko...

Sigh...dari marek aku dah bersemangat nak mengedit gambar majlis Ztie, tapi mala jak lupak nak ambik daripada laptop husband ku...Hmmm....tapi sorrylah, sik banyak gambar bagus sebab aku x pandey ambik gambar. Huhu... banyak blur kata bapakku...pasya sik pandey ku nak bersaing ngan sidak photographer lain. ^^;; Sorry!

Yalah tek, maka bapakku ngajar photography, semua equipment ada, tapi aku sik minat gilak ambik gambar. Aku suka jadi photo director jak. :P

Haishh...aku sik nyaman nyawa dalam beberapa hari tok. Dah pegi klinik hari Isnin ya tek...sidak klinik merik aku ubat sakit perut rasa bloated & ubat gastric nak kedak telor cicak ya. Geruk aku pun ada rasa kembang, doktor ya mintak aku pegi polah check up agik ngannya Isnin depan. Tapi kan aku di Sibu kinek tok...so entahlah... :/ It maybe the symptoms of PMS though...nausea, sakit perut, feels bloated, byk angin, rasa sikmok makan, tapi mun di suak foods, makan juak. Hehe.

Jadi...ari marek aku dah buang chat box ya...sekda banyak perubahan, tp page loading time ada kurang siiiiikkkiiiit (jak). Yang lain-lain, aku lom explore gik...

Oh...crita pasal 27hb ya tek...dah nak turun mek duak husband & wife tek...dah berdiri depan pintu...aku lalu nerais... HADIAH ZTIE LUPAK BUNGKUS!!! Hahahaha!!!
Ya nama orang polah kerja last minute eh... sebab malam sebelumnya, kan husband ku gik busy ngan makan first orang ninggal makcik nya...then mek duak berbeli barang, kedei dah nak tutup...sik sempat nak wrap terus. Tapi, mek duak lom balit lok time ya...kira nak nangga movie, tp kelaparan...pegi makan rah Pizza Hut the Spring...PR and Service boleh tahan nemiak sorang ya...English pun kacak. Maybe lekak habis skolah or cuti semester university.
Lekak makan, nait rah MBO, tapi xda crita time kol 11pm...dah aher dah mek duak...kol 12 lebih adalah...sikmok eh...lalu balit mek duak. Huhu... Bila sampey jak rumah, mek duak dah 'peng'. Sik teringat terus ngan kisah hadiah ya tek.

Jadi nak ZTIE, mun tang pelik jak susunan ya, SORRY! Huhuhu! Tapi 'nya' diengkah ke dibah pakey merik berat sebab 'nok sigek' gik yang diengkah kat atas. Sebab 'nok sigek' gik ya bergoyang-goyang. Tang takut nengar nya...huhuhu...Jadi mun ada jak wrapping paper ber Sakura-sakura ya, tauk lah ktk orang 'jepun' ne merik ya. :P

Sambung hal pegi majlis ya tek...Oh kacaknya! Semua purple~! Doorgift ya sangat kacakkkkk!!!! AKU SUKA!!! Sebab nya kedak ribbon ornament "Dengan kuasa bulaaaaannnn!!! Akan menghukummu!!!" Sailormoon. Hahaha! Baju mek duak Trish sama kaler. :P

Lepas jak majlis ya, mek orang join photoshoot. Akhirnya cita-cita aku ngan adikku tercapai! Sebab mek duak slalu merati and wonders tempat terowong lamak (dengar crita dari org, ya pakey sidak tentera lamak marek berlawan ngan musuh ka apa) ya ada Ninja Turtles kah sik...Dapat juak mek orang nangga "rupa sebenar" dalam terowong ya. Ingin nak masok, tapi takut sik pandey keluar. :P

Lepas photoshoot rah area terowong (blakang Reservoir, simpang empat dekat ngan Jambu ya bah), lalu mek orang pegi minum rah Medan Pelita/Ala-carte. Waahhhh!!! Lamaknya sik pegi sia!! Kacak juak rupa restoren dibah ya, but sunyi jak... Thank you ngan pasangan pengantin sebab chia mek orang! Makseh...makseh...

Lam kol 5 gia...kmk orang pun mupok...this time adik2 ku pun numpang mek orang skali...
Lalu pegi rah Surau sebelah The Spring ya...Husband ku singgah solat sekejap, pasya aku ngan Dedek pegi beli album gambar yang dipesan bapakku...Time ya, lalek juak orang putih yang lepak rah kedei makan di sia nangga baju kurung mek duak. National costume katakan...hehehe!

Sampey jak rumah, adik-adikku semua 'sempe'...aku ngan husbandku gia juak. Teringat time kawen dolok. Haha! Nang kepak bah...sik tido segala. :P Tapi best bah! Rasa mok bersanding lagik. :P *Winks at Hubbie* Lepas mandik, mek duak pegi majlis Tahlil makcik nya...

Yarabbi...nyaman barang makan sidak ya...huhu...tapi aku sik makan...sebab perut aku rasa bloated. ;_; Sidak ajak aku makan, aku terpaksa padah aku puasa sbb nak ambik darah...Huu...rasa berdosa jak pebulak...tapi sikkanlah aku nak padah aku sik mok makan sebab perut aku rasa bloated? Kelak macam2 spekulasi... :P

Dalam rami-rami family nya di rumah ya...adalah sorang ompuan tok...pakey baju kurung tapi berkasut sport, mukanya kedak Jepun...aku lalu terfikir, "aik? kenak sorang tok jak muka lain?". Yang lain semua muka Arab, muka Bumiputera, & muka Cina (keluarga belah husband main root nya Arab, byk kawen ngan Melayu, Melanau, Bidayuh, & Cina, ada juak sorang berdarah Jepun tapi dah tua). Tapi nyatok nang muka pure Japanese.

Diam jak aku tek...dengar2 sidak ya berkelaka...Aik? Klaka bahasa Sarawak! Tapi sidak ya semua nunggah namanya ada "Ko". Ku pasang telinga besar2...nang sah nya orang Jepun, tapi pandey klaka Sarawak. Dah 5 tahun nya di Malaysia, polah kerja amal di rumah2 kebajikan & polah fisioterapi for OKU/Orang Istimewa. And nya penah pegi rah PERKATA & PIBAKAT.. Meaning to say, mesti nya pernah tolong adik aku polah fisio di sekolah! :P

Tapi nya kinek tok bekerja balit di Osaka. Macam2 lah soalan sidak nanyak nya..."Sik kenak Tsunami kah kitak org sia?" "Kau kenak sik carik jodoh di Malaysia jak?" "Masok melayu jak kau!". HAHAHAHA!! LAWAK!!!

Duhal namanya tek Keiko...sidak ada nanyak umurnya...nya madah "Secret. Aku dah tua!". Aku mintak nya madah ngan aku umornya dlm bahasa jepun, nya madah "san jyu go sai". Lamak dah aku sik ngitong lam bahasa jepun, tapi paham juak aku tek. Lalu ku padah, "wakatta!". Orang lain semua sik puas ati...nya lalu padah juak...35 tahun...tapi sidak salah dengar lalu madah, "Ohhh! 25!". Pasya sidak terkejut dengar umornya 35 sebab mukanya serius sangat mudak!!

Keiko terkejut nengar aku sangat suka ngan culture Jepun, boleh klaka jepun sikit-sikit (Eleh, klaka bodo-bodo jak bah...aku sik terror), minat cosplay, etc.
Nya padah, "EEEEEEEHHH??? COSUPURE??? Itu macam, nak...eehh...orang jepun cakap...*tengah ingat something*" Aku terus sampok, "Otaku?". Nya terus tetak, "Aaaa!! Betul! Betul!!"

Hahaha!! Tapi aku padah aku bukan otaku...sebab aku bukan hardcore fan ACG, boleh ditahap 50% jak sebab aku suka certain things...and aku sik sanggup nak berbelanja gila2 ngan figurines yang ntah apa2 ntah ya. Mungkin aku boleh dilabel as, "Social Fan" or "Thrifty Fan" sebab aku kedekut (semua manga baca online jak).

Lagiknya terkejut bila dengar husband ku pandey juak klaka Jepun sikit2...pasya nya pun padah husband ku Otaku. Haha! Di Jepun, Otaku tok kira cam "Gila" and semua orang gelik ngan sidak tok. Kira macam, "Nerd" or "Geek" or "Loser" bah...tapi nya madah sik sangka yang negara out of Japan sangat suka budaya Anime, Cosplay & Games tok lebih dari orang Jepun dikpun. Bak katanya, "Terkujut saya!!". Kiuuuutttt eh bunyi nya klaka!!

Banyak lah yang mek orang klaka...pasal gerek (tp nya single kinek tok), pasal lagu jepun, berexchange FB mek duak, pasya nya madah nya nak pegi Sibu ke Agape Centre polah charity work seminggu on 5hb April tok. Nya mintak aku embak nya jalan2 di Sibu. Maybe aku patut joinnya pegi polah charity work ya memandangkan aku sekda polah apa2 di rumah. InsyaAllah mun sekda apa2 masalah kesihatan. :)

Bah, oklah! Panjang ada jak crita tok. Hehe~~
Thank you for reading! ^^

6 comments:

RaMa-RaMa Fareeza said...

peminat manga online rupanya..hehhe samalah kita..tapi kinek tok hanya dpt nerimak komik online doraemon jakhahahha..yang lain xda masa..heheheh

Mrs. Ichiban said...

kinek tok dah lamak juak sik baca manga. hehe~! tapi mun dah start baca, sik berenti mendungak screen sampey sakit tengkok, nak owh? :P

Kakmim said...

ktk ada juak pengilan nikah ztie tek padu... x juak agak meja blogger? hehehehe

Mrs. Ichiban said...

Aie~ siklah kmk tauk ada meja blogger...huhuhu~! kmk ditempatkan rah depan skali table no 2 sebelah kiri pelamin. kmk datang aher juak, time sidak YB datang xsilap mek. kmk tang kamboh jak sia mun ktk ada nangga kmk lah. :P

M.A.M.A said...

kin nak abis mek baca, kin juling mata mek.. hehehe... :p

Mrs. Ichiban said...

haha! panjang nak owh? maka mula2 niat nak molah pendek jak. skali nangga, idea mencurah-curah...hahaha!