Tuesday, March 29, 2011

Cerita balik Sibu. LOL

Assalammualaikum & Hello~~!!

Alhamdulillah, aku dan husband dah selamat sampai ke Sibu malam tadi...
Driving malam tadi sangat mencabar!! Aku tak drive sebab aku tak berapa sihat...perut rasa bloated & tengkuk ada kembang sikit... masalahnya kitorang sama-sama sangat mengantuk! Terlampau letih agaknya...Err...bukan agak! Tapi memang letih! Huhu...

Kitorang bertolak dari Kuching kira-kira dalam pukul 4:30 petang...tambah ngan traffic jam, dalam pukul 5:30 pm lah kot kitorang betul2 dalam perjalanan yang lancar, itupun guna jalan Kota Semarahan sebab nak elakkan traffic jam kat town & Batu 7.

Kitorang dah tetapkan masa 2 jam untuk berhenti berehat, dan nasib baik alarm berbunyi betul2 dalam 2km nak sampai kat tempat persinggahan simpang Sri Aman. Nasib baik aku sempat pegi washroom sebelum bas dari Pontianak sampai kat situ sebab ramai gila orang nak masuk tandas...Husband aku pun kena tunggu punyalah lama tapi tak jugak dpt guna tandas. So kitorang pun continue perjalanan ke Sibu sebab husband ku sakit perut...

Dalam perjalanan, kitorang pun makan dinner yg telah ditapau...Sushi! Ala...beli kat Akira Sushi at Wisma Wan je...memang murah...murah RM1 daripada Sushi King, tapi bagi aku yang penggemar Sushi tegar ni...quality dier sangat...tak best...rasa pun tak fresh...portion wise...sangat kecik... Tapi setahu aku...Akira Sushi yang terletak kat Sarawak Plaza beberapa tahun dulu sangat sedap! Entah apasal quality boleh jatuh plak ni?? Chopstick pun diorang tak bagi. :(

Cabaran started dalam pukul 8pm...aku memang dah tertido setiap kali aku tutup mata...dalam pukul 9pm aku dah boleh dengar husband ku merepek ntah apa ntah...mamai lah tu...aku pegang pipi dier sbb taknak bagi dier terkejut. Dalam perjalanan, ader la sampai 4 kali aku dengar dier mengigau...uuuu...bahayanya...

Aku bagi dier kunyah chewing gum...minum air kopi (dalam tin)...biarkan dier merokok (walaupun aku sakit hidong hidu asap) supaya dier tak mengantuk... masalahnya pulak...aku pun asyik tertido! Aduuuiiii...Kadang2 aku terjaga bila dier mengucap, "Astarghfirullah'al azimm!!!" "Allahu Akbar!!" ulang2 kali kuat-kuat sebab super mengantuk. Aku suruh dier berhenti rehat kat mana2 bus stop tapi banyak bus stop macam dangerous & gelap.
Ada la jugak berhenti, tp sekejap je sebab dier taknak buang masa...Akhirnya dalam pukul 11+pm, sampai jugak kat rumah...Alhamdulillah...

So...huuu...takutnya balik malam!! Memang sah kitorang bukan muda lagi...cepat letih...
Heppp!! Bukan da tua ye?? Berumur sikit je... :P

2 comments:

M.A.M.A said...

nang berani ktk 2 balit malam... dahlah ktk 2 ajak.. dasyat.. jgn d amal ko deng... :p

Mrs. Ichiban said...

aok...dolok nang slalu balit mlm, pasya bila kmk tauk nya tok pandey ngigo, sik suruh kmk nya blt mlm unless ada geng pakey driving. dolok tahan mata kmk za...kinek tok sik dpt gik. mala jak ngantok. so, slalu mun nak balit, carik hari siang.
problem tek, hari isnin ya, nya busy gilak nak settle kerja...yalah berangkat aher ya...