Wednesday, March 16, 2011

i Believe...

Hadoiiii!!! Internet sangat terokkk!!! Waterfarkkkkk~!!!
Boring la dok angkat beberapa kali just nak restart modem tu. D:
Letih dah refresh browser banyak2 kali. =__=

Anyway, for these few days...aku kerap mainkan lagu feveret all time ku..."Believe" from Yuko Yamaguchi...Aku minat gila-gila kat lagu ni semenjak stesen tv mana ntah...was it NTV7...aired this J-dorama (Japanse Drama) "Over Time" around year 2000. Lagipun aku "kipas susah mati" Takashi Sorimachi & Makiko Esumi. XD Ahhhh!!! Takashi-san sangat henseeeemmmmm!!!!

Ok, aku memang sangat suka kat Takashi Sorimachi. Sangat LELAKI! Tak macam kebanyakkan pelakon Jepun yang androgyny. Well, aku memang suka androgyny guys, but untuk eye-candy je. :P So, Takashi ni boleh la masuk "Husband-list". Hahaha!! Pasal Makiko Esumi pulak...aku suka dier sebab, dier sangat GAGAH!! HAHAHA! Apakah ini Videl?? Gagah untuk seorang perempuan...aku suka watak perempuan yang kuat, deep voice, kaki buli, hensem (eh?), and dominant. :P

Crita ni sangat sedeyyyy...ending yang sangat sedih...mengingatkan kita bahawa orang yg kita sayangi tak semestinya kita dapat...and asalkan orang tu happy and bahagia, kita pun rasa macam tu jugak. Aku masih ingat aku nangis tak ingat donia everytime aku tengok drama ni...huhuhu... ;__; (Ah, kenapa aku slalu nanges tengok drama nih?? Drama queen sungguh!)

Pasal lagu "Believe" tu pulak...lyrics dier sangat touching! And even though dah beberapa tahun sekarang, aku still boleh menangis kalau dengar and menyanyikan lagu tu...sebab, aku me-relate-kan lagu tu with myself...

Jom layan~~


****************************************
Lyrics (English Version)

When I'm feeling small
When it's cold outside
I don't know who I should believe
And when I needed someone special
Just by my side
Who was there?
When I'm feeling old
When it's rain outside
I don't know who is holding me
And when I need a little kind and tender moment
Who's with me?

I believe someday I will love
Someone who's by my side
Oh someday
My special one will come alone
I'll pray everyday

When I'm lost inside
When I'm down and out
I don't know who I should recall
And when I needed someone precious
Just by my side
No one there no one was there

I believe someday I will love
Someone who's by my side
Oh someday
My special one will come alone
I'll pray everyday

Someday I will love
Oh someday oh someday
I keep on praying everyday

****************************************

So, have you found your precious someone? :)


p/s: Aku suka kat husband ku sbb dia ada iras2 Takashi Sorimachi, and dia pun minat kat Takashi-san jugak! Hahaha!

6 comments:

flo... said...

mek blur ktk cita psl jepun2 tok..hehehe...xbrapa ngga cita cdak..
p mek asa penah denga lagu ya...best juak!hehehe...

Mrs. Ichiban said...

Haha! Kmk nang hardcore japan fan dolok. :P Crita tok ditayangkan waktu malam sik silap mek...tapi kmk slalu miss juak sbb ngantok.

best owh lagu tok? touching and warm jak...

M.A.M.A said...

masih segar dalam ingatanku cara ktk nekel ajiz.. heheh.. :p

Mrs. Ichiban said...

ahahaahaha!!!
mun org lain nanyak camne mek duak boleh bergerek, and sidak ya mesti terkejut nengar kmk mdh kmk dolok nekel nya. :P

ztie said...

ktk dlk nekel ajis ka??? camne... .camne.. cita juh.. hahahahahahha.... ada ciri SANGAT LELAKI sik ajis ya ? keh3

Mrs. Ichiban said...

Adoohh...soalan apa kah itu... Ahahahaa!! Malas mek nak taip eh... :P Kelak lah bercerita.
Pegi koke lekak ktk pun majlis!