Monday, September 20, 2010

Dugaan lagik!

Hmm...
nak meluah perasaan gik...
Dah bagus-bagus planning pakey wedding tok, dah dekat pun hari tok...tp macam-macam masalah baru datang. Nang HEBAT.

Masalah 1
Waktu meeting pakey majlis nikah dolok (bulan 7) dah confirm sapa masak, sapa bertulong since mek orang bermasak dirik empun and bergotong-royong pakey jimatkan kos.
Anjang (family jauh) ku ngan laki barunya nyanggup nak masak + berkaut seperah, and kedong lakinya ada connection ngan sidak RELA, sidak ya boleh nolong berhidang, berbasoh, ngemas, and etc...Pasya hari dekat nak raya nenek ku madah laki baru anjang sik dpt nolong bermasak sebab nya ada keja outstation and keja outstation ya ada income rather than nya stay di kuching. Bingong la mek orang tek...tp sik hal pikir mek orang tek...anjang kan masih ada pakey nolong, lagikpun mun dah rezeki lakinya nak keja tempat lain sik hal lah...nak?
then, sidak RELA kan ada as promised awal2...jadi mek orang mintak tolong adik Cik ku yang kerja Chef di Perak (import, ha!) pakey nolong bermasak. Ok...mek org pikir settle...
Hari marek nenek ku coba tepon anjang beberapa kali...sik disaut...
Pasya pagi awal nenek ku tepon balit pakey tepon rumahnya...ada nya nyaut. Nenek ku nanyak kenak susah gilak neliponnya, pasya nya reply tepon dipinjam lakinya sbb teponnya ilang. Terus nenekku nanyak camne plan bermasak and stuff, and tiba2 nya diam...pasya madah (nenekku slalu makey loudspeaker sbb telinganya sik kuat), "Sik pat ku Usu! Sikpat...". Aihh...best eh jawapan ya...terus nenekku nanyak camne ngan sidak RELA...nya terus madah sik dpt contact sidak ya sbb nombor tepon ilang bersama hp lakinya.

DUHAL TEK SIDAK TOK LOM BERCONFIRM???
Pasya bila lakinya tek outstation lalu nya sik dpt nolong???


Nenek ku madah, "Bah, mun gia agak jak sidak ya mun sik dpt ditelipon."
Nya madah sik dpt sbb rumah sidak RELA ya jauh gilak and kenak makey bot segala sbb bersungei-sungei...
Banyak kali jak alasan nya...

Persoalan pertama...kenak lah nganggup mok nolong in the first place?
Bukannya nyanggup based on kelaka mulut jak tok, tp dalam meeting rami-rami bah!
Pasya tek, mun sik tegal nenekku nelipon nya, sik lah mek orang tauk nya sik dpt. Sik juak nya madah awal-awal ngan mek org yg nya tek sik dapat nolong! Tok dah brapa hari gik tok??



Masalah 2
-aku delete sbb mood aku dah bagus sikit. harharhar! tp spt biasa, masih susah mok ngontek sidak tok-


Masalah 3
Aku sekda kereta. Kereta ada, tapi duit pakey bayar roadtax+insurance, and petrol sekda.
So kerja aku mati tengah jalan. Sik ku tauk camne nak pegi trial make-up, carik barang, etc. Bagus tikam lam laut jak lesen ngan kereta aku ya.


Masalah 4
Aku nak graduate. Hooray! Tapi...parents aku dapat pegi kah sik?
Bapak ku madah dapat time aku ngambik nya di epot hari ya, tp dapat cayak kah? Orang tok kotan busy byk kerja, anytime boleh lupak event penting.
Mak aku diam ajak. Sik tauk dpt cuti kah sik.
Sometimes aku pikir, graduate kah sik graduate kah, sama ajak lah.

edit: mak aku madah sik dpt. ada appointment adikku ngan neurologist. hal tok, aku sik ambik ati. penting bah. so aku mintak tunang ku jak replace. mun nenek ku tahan dudok lamak, dah lamak aku nyuroh nya datang.


--------------------------

*random* Aku rasa aku nak polah Macarons. Pakey ngubat ati yg duka lara. *random*

No comments: