Saturday, December 11, 2010

Kerja oh kerja!

Yuhuuu~!! i'm in Sibu~!

Dah brapa hari aku tok demam selesema...seksa gila...
Sik berhenti-henti beringus...paip bocor sampey idong ku besar kedak shrek arom bulaknya...
Encik suami pun outstation ke Kuching, so aku diam ngan adik-adik iparku di rumah. Bak kata Hubbie ku tek..."aku ngembak balit amah ngan tukang masak!". Haha! Yalah tek...sian ku nangga sidak ya terpaksa bertolong cuci tapak segala...aku tek beringus-ingus bah...susah nak bekerja. Bermasak pun mala jak tergendala sbb berkasik non-stop. Makan ubat demam + selesema diberik pharmacy yg nyuroh tido ya pun sik berkesan. Gik juak aku tido manok; mala jak terbangun sebab batok ngan bersin.

Tapi...apakah?? Marek En. Suami balit dari Kuching, lalu pagi tok tek alu bait selesema ku...yerrr... pandey melawak juak idong ku tok.

Anyway, mengekot title di atas... aku tok tek, disuroh kerja part-time jadi promoter perfume agik cam every year's holiday. Tapi...masalahnya...kerja ya will be on Christmas day; 25th & 26th. Sik menjadi masalah mun aku di Kuching...tapi kinek tok aku di Sibu...and sekda sign of Hubbie mok balit Kuching awal...well, baruk marek malam nya madah mok balit Kuching on 31st. Yalah aku KONPIUS!!! Hari ya madah sik balit sbb Zati mok berambeh sitok.

Zati oh Zati! Gimana donk~? Bila ktk register sebenarnya? Boleh dirondeng sik bila ktk mok pegi Sibu? Huhu...

Ok...back to the Kerja thing...rasa cam sik worth it jak mun aku terpaksa balit Kuching demi nak kerja ya jak. Sebab sik balit modal bah...balit dah brapa $$ burn...macam kerja for nothing. :(
i love this job, but sik menguntungkan, right? :(
What do you think? <--ah, nanyak pun sik guna cuz sekda orang baca blog tok.

9 comments:

ztie said...

balit berapa? kerja gaji berapa? huhuhu

rondeng apa ya deng?

kmk memang g sibu 31st. huhuhu... sebab 3hb(isnin) ya register. lepas ya lalu chow terus...

Mrs. Ichiban said...

kos pegi balit pakey the cheapest ticket from MAS: RM218.

gaji:
sabtu : rm70
ahad : rm50
sik termasok commission.

Hal balit kch ya, nya madah 2hb baruk balit sibu agik. mun let say ktk org dpt nunggu, dpt kita balit skali.

ztie said...

hurm.. sikpat.. 31 kmk balit dgn kwn mek sorang skali. nya 1hb ada meeting. yala mek paksa g 31 skali.

Mrs. Ichiban said...

aik? 1hb bukan cuti ka?

ztie said...

nya cikgu! hhahaha.. ada sik kwn mek yg pegi sama photoshoot ktk ria eh... ne tauk skolah ya molah meeting 1hb.. huu.. sekdalah ktk sinun nak ow ?

Mrs. Ichiban said...

uuu...apa jak la skolah ya.
iboh jak la jadi cikgu. hahaha!
sian org sik dpt enjoy cuti awal tahun.

ntah la...kelak mek nanyak agik. aziz gik pegi keja.

ztie said...

tedah.. huhu.. sikpala mun ktk duak nak balit. ne tauk ajis ada plan k time ya kah nak.. huhuhu.. sikkan nak ngaco plan ktk duak... pandey2 la mek duak ngidup dirik sinun. keh3...

Mrs. Ichiban said...

ada kazen nya dari negeri jauh nak datang. sbb time wedding ya, kazen nya nang dah plan nak datang, tp company tiba2 nyuroh nya kerja. :/
yalah tek, pakey ganti riya...favret cousin nya juak bah.

ztie said...

sik paham mek?