Sunday, March 20, 2011

Selesema!

Good morning~!!

i'm in Kuching now! Terima kasih kat sapa2 yang mendoakan my journey to be safe. ^^

When i was in Sibu Airport, aku telah sesat sebab tak tau Gate berlepas kat mana...hahaha!
There's nothing printed on the MAS boarding pass, so aku pun terkial-kial cari Gate sebelah kanan sebab aku slalu guna Gates area tu. Tak pulak aku cari kat sebelah kiri bangunan sebab tak pernah plak pegi sana & orang cakap tu Gates untuk AirAsia. Sempat jugak aku call Hubbie, but huh...kena marah ader lah...dier suruh aku cari orang MAS and tanya sendiri. Masalahnya memang aku dah cari tapi takde jumpa langsung...memang kosong kat area tu tapi ramai jugak manusia yang terkial-kial cari gate macam aku jugak. Tak ada signboard terus! Aku sempat tanya with one guy before calling my husband, "Hi! Do you know where's the MAS Gate for tonight's Kuching flight?" Orang tu yang muka sangat panic yang berjalan dengan laju pun jawab, "I don't know! I'm still looking as well!".

Aku pun pegi cari-cari kat bahagian lain bangunan plak...nak tanya kat Pakcik Polis...pastu nampak a group of people yang ramai...semua tengok aku mundar-mandir tanya orang sekeliling, tapi taknak pulak nak bagitau yang diorang tengah tunggu flight yang sama! Hmm...sangat tidak bertimbang rasa. :( Airport tu kecik je, tapi memang mengelirukan sebab takde signboard.

Time tu baru aku nampak ada pekerja MAS duduk kira tiket...aku tengok handphone jam dah lewat, aku pun gabra, "Alamak? Dah kena tinggal airplane ke??" Aku pun pegi la tanya, "Tumpang tanya, ni ke Gate yang pegi Kuching?" Minah tu buat muka masam layan tak layan, "Gate belum dibukak! Tunggu i announce!" Hmmm....PMS kot...mesti dier tengah letih... :/

Anyway, dalam flight, aku coincidently terjumpa with my friend from Swinburne. Kitorang pernah sama kelas even though dier ni budak Engineering, and aku budak Multimedia & Marketing, and kitorang sama in Japanese Language Club and he was the president of the club. His name is KK, and boy! He looked chubby now! Hampir tak kenal...dier pun cakap aku nampak chubby "a bit", aku pun jawab, "Where got a bit? A LOT lah!". Then we talked about his jobs and stuff...

Okay, cerita hari ni pulak...
Bangun pagi dengan keadaan yang tidak selesa...selesema dengan hidung tersumbat...=_=
very bad news for me! Today i'm supposed to go to The Hills and join the Kyanime audition, but how can i do so with this sengau-ish voice? *faints*

Afterwards nak pegi rumah nenek, cuz my aunt nak keluar pegi Pasar Minggu. Then, tengahari pegi Kyanime Audition. Eh? Boleh ke? Ntahlah...wahai hidung! Sila sembuh dengan cepat pagi ni jugakkkk!!!

Yesterday, i teman Miss Ztie to settle some of her wedding stuff...Maybe aku update in lain post sebab hari dah nak pukul 9 pagi...better be quick to go to Grandma's house! Bai bai!


p/s: Internet aku sangat slow sebab guna Prepaid Internet je. Internet kat rumah belum bayar lagi. Huhuhuhu~~~

4 comments:

Khairul Onggon said...

Kmk kompius.. ktk ngan Zatie beradikkah? hehehe.. Kmk maca entrynya mala nya cerita kuar ngan ktk.. :)

MASZ said...

sis..apa kyanime audition ya bah?

Mrs. Ichiban said...

W.K.O > Hahaha!! Kira cam, nya adik kmk lah. Zati sama kelas ngan adik kmk time primary school. Dolok time kmk kawen, nya tolong kmk. Kinek tok, kmk coba tolong sedaya boleh. :D
Lagikpun mek duak sama minat berlagu bah. :P

MASZ > alo sayam! Kyanime tok even Anime (and manga), Cosplay, and Games yg derived from Japanese sub-culture. Event tok will be on June 10-12th. So, Kyanime Audition tok nak carik sapa2 yg boleh perform lagu Jepun, or even any skills (magic, yoyo, music instrument) bulan June kelak. Nak carik yang bagus-bagus pronounciation pakey perform depan V.I.P. Jepun & Malaysia... :D

flo... said...

alahai tedah...adakah sebab terkial2 cr gate berlepas ktk alu selsema...hehehe..

tcare yahhh~~